Klanten Informatie

De bedrijven die bij Taxi Vereniging Nijmegen zijn aangesloten voldoen aan kwaliteitsvoorwaarden om op lokaal niveau het taxivervoer en de informatievoorziening naar de klant verbeteren. Dit vertaalt zich in herkenbaarheid van de aangesloten taxibedrijven middels logo en registratienummer op elk taxivoertuig, het hanteren van uniforme bedrijfsregels ten aanzien van chauffeur en taxivoertuig, en een gezamenlijke klachtenafhandeling. Groepsvorming veroorzaakt een prikkel om tot eigen kwaliteitsnormen te komen. Als Taxi Vereniging Nijmegen dragen wij zorg voor interne sociale controle en gaan we over tot sancties bij overtreding van onze normen en gedragscodes.

Binnen onze vereniging geldt een vervoerplicht. Deze plicht houdt in dat een chauffeur op de standplaatsen verplichting is om een klant te accepteren, ongeacht de lengte van de rit. Taxibedrijven die bij Taxi Vereniging Nijmegen zijn aangesloten bieden een basiszekerheid voor de taxigebruiker, zoals de garantie dat alle chauffeurs voldoen aan onze eigen strenge aanvullende eisen en de zekerheid dat de juiste prijs voor een rit wordt betaald.

De consumenten krijgen een groter, gevarieerder en betrouwbaarder aanbod door het creĆ«ren van betere prijs-kwaliteits- verhoudingen voor de klant. Dit gebeurt door uniforme kwaliteitseisen te stellen aan de chauffeur, de taxiondernemer en het taxivoertuig. Het vervoer wordt hierdoor qua aanbod, prijs en kwaliteit zo aantrekkelijk dat meer mensen van de taxi gebruik gaan maken. Een belangrijk aandachtspunt bij Taxi Vereniging Nijmegen is ‘duidelijkheid’ voor de consument.